تبلیغات اینترنتی و محیطی ⋆ طراحی سایت رسین وب

قیمت طراحی سایت,قیمت سئو سایت,سئو سایت در تهران,طراحی سایت در تهران,طراحی سایت در کرج,طراحی سایت فروشگاهی,طراحی سایت شرکتی.

رسین وب|برند معتبر سئو و طراحی سایت|خوش آمدید

مشاوره تلفنیدانلود کاتالوگ
طراحی سایت در کرج,سئو سایت در کرج
سئوی وبسایت

سئو seo چیست ؟ سئو سایت یا بهینه سازی سایت برای کمک به رویت وب سایت ها در نتایج جستجو با هدف بهینه سازی موتور جستجو ایجاد شده است.

طراحی سایت در کرج,سئو سایت در کرج
تولید محتوا

تولید محتوا چیست؟ راهکارهای مناسب و سریع در تمامی زمینه های کسب و کار به بیش از 7 زبان زنده دنیا تولید و ترجمه میگردد.

طراحی سایت در کرج,سئو سایت در کرج
طراحی وبسایت

طراحی وب سایت در کرج و تهران;طراحی وب سایت اختصاصی با وردپرس کد نویسی و آماده با مشاوره تلفنی رایگان 09380493120

ارتباط در واتساپ

برقراری تماس تلفنی برای مشاوره و سفارش کار 09380493120

تبلیغات اینترنتی و محیطی

تفاوت ها و مزیت های تبلیغات محیطی و تبلیغات آنلاین

تبلیغات محیطی همچنان در جایگاه خود می تواند مزیت های زیادی برای شرکت ها و برندهای بزرگ داشته باشد. در حقیقت برای استفاده ی درست از تبلیغات و محتوایی که قرار است به مخاطب منتقل شود، کافی است تا شناخت خوبی از جنبه های مختلف آن داشته باشیم. هنگامی که از تبلیغ در هر شکلی استفاده می کنیم، تلاش خواهیم کرد که نگاه های مخاطبان را به محصولات، کالاها یا خدمات خود تغییر دهیم یا شناخت آنها را نسبت به خودمان ارتقا بخشیم.

بدون شک تفاوت های زیادی میان تبلیغات آنلاین و تبلیغات محیطی وجود دارد که بسته به اهداف شرکت ها می توانند در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار بگیرند. بسیاری از شرکت ها دارای تیم های تخصصی و کارشناسان تبلیغات و بازاریابی هستند تا با توجه به سطح نیاز آنها بهترین گزینه ها و بسترهای سرمایه گذاری را تشخیص دهند. ممکن است در بخش هایی مجبور باشید علاوه بر تبلیغات آنلاین از تبلیغات محیطی برای اثرگذاری بیشتر نیز استفاده کنید یا بالعکس. بنابراین بکارگیری هر یک از انواع تبلیغات در مراحل اولیه نیازمند شناخت درست از بازار، مشتریان و اهداف شرکت هاست. هنگامی که از تبلیغات محیطی یا تبلیغات سنتی صحبت می شود بدون شک مخاطبان آنها هر دسته از افرادی که با آن روبرو می شوند، خواهند بود. بنابراین تبلیغات محیطی عام تر از تبلیغات آنلاین ایفای نقش خواهد کرد. در تبلیغات آنلاین می توانیم مخاطبین هدف و مشخص خود را در تیررس تبلیغ قرار دهیم. مزیت این نوع بر سایر انواع را می توان بهینگی در استفاده از تبلیغات دانست.

طراحی سایت

طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت شرکتی

طراحی سایت در کرج

طراحی سایت در تهران

در کدام محیط ها و از چه نوع شیوه ی تبلیغاتی استفاده کنیم؟

استفاده از تبلیغات محیطی و تبلیغات آنلاین در محیط های گوناگون به عوامل بسیار زیادی وابسته است. در برخی محیط ها نیاز دارید تا با کمترین هزینه ای محتوا و پیام های تبلیغاتی را به یک عده ی خاصی انتقال دهید. در این شرایط می توان از اشکال مختلف تبلیغات آنلاین که به صورت رایگان در اختیار کاربر قرار می گیرد، استفاده کنید. در این شرایط چاپ و نصب بنرهای تبلیغاتی ممکن است هزینه های زیادی در پی داشته باشد و کارایی لازم را نیز نداشته باشد. در دسترس بودن و ارزان بودن اینترنت با توجه به کاربران و طرفداران زیاد آن، تبلیغات آنلاین را به یک روش رایج تبدیل کرده است. تبلیغات در این محیط شکل کاملی از تصاویر، متن، ویدئو، صوت و … است در حالی که تبلیغات محیطی محدود به عناصر خاصی نظیر تصویر یا متن خواهد بود.

پیروز شدن در عرصه رقابت برای فروش خدمات و کالاهایی که شرکت های مختلف ارائه می دهند می تواند باعث کسب محبوبیت بیشتر آن ها در بازار های مختلف شده و در نهایت سود بیشتری را نیز به آن ها برساند. در این مطلب قصد داریم به نقش تبلیغات محیطی برای پیشبرد اهداف کاری شرکت مختلف در جهت کسب سود بیشتر و شناساندن محصول به مشتریان بپردازیم..

تبلیغات محیطی

شاید بار ها در طول روز در مکان های مختلف شهر، انواع تبلیغات محیطی را مشاهده می کنید که ممکن است بسیاری از آن ها شما را به خود جذب نماید و یا برخی دیگر ممکن است بدون خلاقیت خاصی بوده و حتی شما را مجذوب نکند که متن آن ها را بخوانید.

هدف اصلی هر شرکتی، فروش محصولات و خدماتی است که ارائه می دهد. برای رسیدن به این هدف ممکن است هر شرکت از روش های مختلفی برای شناسایی و فروش محصولات خود استفاده نماید.

یکی از مناسب ترین این روش ها تبلیغات محیطی است که با توجه به گستردگی سطح فروش و خدمات شرکت های مختلف در بازار های داخلی و یا خارجی می تواند تاثیرگذاری مناسب برای آگاهی مشتریان از خدمات و محصولات این شرکت ها به آنها ارائه دهد.

در واقع استفاده از تبلیغات محیطی در دنیای امروزه به عنوان یکی از مهم ترین استراتژی های کسب و کار کاربرد یافته است و در برخی از موارد با توجه به معیار های مختلف و همچنین ویژگی ها و امتیازات مناسبی که این روش دارد، می تواند انتخاب اول بسیاری از مدیران برای شناساندن محصول خود به مشتری باشد.

هر کسی که بتواند شناخت بهتری از انواع تبلیغات محیطی و همچنین خلاقیت بیشتری در اجرا و ارائه ی این تبلیغات به مشتریان داشته باشد می تواند گام محکم تری در زمینه ی محبوبیت کالاهای خود در میان مشتریان و بازار هدف خود بردارد.

تعاریف مختلف تبلیغات محیطی

در اصطلاح تبلیغات محیطی به هر گونه تبلیغ گفته می شود که خارج از نقطه نهایی خرید مشتری یعنی همان POP انجام می شود.

در اصول بازاریابی و فروش محصولات معمولاً نقاط کوری وجود دارند که می توان از آنها به عنوان یک نقطه خارج از محدوده برای انجام انواع تبلیغات استفاده کرد که با توجه به مزایایی که تبلیغات محیطی دارد، معمولاً شرکت ها و سازمان های مختلف از این نوع تبلیغات استفاده می کنند.

در بسیاری از متون به این نوع تبلیغات خارج از خانه نیز می گویند.

عبارت تبلیغات خارج از خانه در واقع به وسایل و روش هایی اطلاق می شود که در محیط خارج از خانه (محیط اصلی و هدف برای فروش و ارائه ی خدمات و محصولات) مورد استفاده قرار می گیرند.

البته بسیاری از محققان معتقدند، تبلیغات محیطی پیشینه ی بسیار طولانی و قدیمی دارد و در واقع منشاء  آن را قبل از انقلاب صنعتی و پیدا شدن مدرنیته می دانند.

اهداف اصلی تبلیغات محیطی چیست؟

در بالا اشاره کردیم که هدف این نوع از تبلیغات مانند دیگر روش های بازاریابی، شناسایی این محصول به مشتریان می باشد.

اما استفاده از تبلیغات محیطی یک تفاوت عمده با برخی از روش های دیگر دارد و آن تفاوت این است که در تبلیغات محیطی، قبل از اینکه مشتری به مرکز خرید و یا بازار مراجعه نماید، نام محصول خدمات در ذهن او حک شده است.

همین موضوع می تواند اهمیت این نوع از تبلیغات را بسیار بالا ببرد. در واقع زمانی که یک تبلیغات محیط به نیاز مردم توجه کند و خلاقیت ویژه ای به همراه داشته باشد می تواند در کم ترین زمان ممکن ذهن مشتری را به تصرف خود در بیاورد.

یک تبلیغ محیطی مناسب، مشتری را کنجکاو می کند که به دنبال استفاده از آن محصول و خدمات برود و این جاست که باید از افراد متخصص در این زمینه استفاده نمود تا علاوه بر به دست آوردن مشتریان، بتوان سهم مناسبی در میان بازار رقبا نیز به دست آورد.

روش های مختلف این نوع از تبلیغات در یک پیام ساده اما صریح و شفاف و البته پر قدرت، محصول خود را به مخاطب که در حال گذر از آن منطقه می باشد، معرفی می کنند.

ابزار مختلف برای استفاده از تبلیغات محیطی

همواره برای استفاده از هر نوع تبلیغات روش های مخصوص و خاصی وجود دارد که با توجه به نوع تبلیغات و همچنین مکان مورد استفاده می توان از هر کدام از روش های موجود استفاده نمود.

در نقاط مختلف جهان برای تبلیغات محیطی معمولاً از چهار روش و ابزار مختلف مانند بیلبورد، مبلمان شهری، وسایل حمل و نقل، سایر رسانه های محیطی  استفاده می شود.

مزایا و معایب استفاده از انواع روش های تبلیغات محیطی

استفاده از روش های مختلف برای تبلیغات محیطی می تواند مزایا و معایب مختلف نیز به همراه داشته باشد.

از مهم ترین مزایای این روش از تبلیغات می توان به معرفی کالا و خدمات و همچنین افزایش فروش اشاره نمود.

به طور طبیعی وقتی که شما بتوانید محصول و خدمات خود را به بهترین شکل ممکن به مشتری نشان دهید و مشتری را برای خرید آن ها ترغیب کنید، فروش و در صد سود شما نیز بالاتر می رود.

از دیگر مزایای تبلیغات محیطی می توان به استفاده برای هدف گیری مشتری در مراکز تصمیم گیری، آگاهی رسانی نسبت به ورود یک محصول جدید به بازار، معرفی بهتر و بیشتر یک برند به مشتریان و … اشاره نمود. البته تمامی این مزایای تبلیغات محیطی در صورتی می تواند اجرایی شود که از اصول و قواعد مناسب برای یک تبلیغ محیطی پیروی شود.

در کنار این مزایا، استفاده از این روش برای تبلیغات کالا و خدمات، معایبی نیز به دنبال دارد که از مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • بالا بودن هزینه ها در بسیاری از موارد
  • اخذ مجوز های لازم برای تبلیغات و ارائه ی آگهی در سطح شهر که معمولاً با دردسر های زیادی نیز همراه است.
  • قدرت بالای رسانه های محیطی که ضمن محبوب ساختن یک برند، می تواند حالت عکس نیز داشته باشد و در صورت عدم استفاده از اصول تبلیغات به صورت صحیح، کاهش محبوبیت برند را به دنبال داشته باشد.
  • در تبلیغات محیطی مانند تبلیغات اینترنتی نمی توان درصد بازدید را مورد سنجش قرار داد.

تبلیغات محیطی برای شما مناسبتر است یا تبلیغات آنلاین؟

روند رو به رشد فناوری ها و ابزارهای جدید تبلیغاتی به گونه ای بوده که تبلیغات از شکل سنتی خود یعنی تبلیغات محیطی به شکل های جدیدی مانند تبلیغات آنلاین تغییر پیدا کرده است. معمولاً تبلیغات محیطی  با استفاده از ابزارهای غول پیکر و نصب آن بر روی معابر و گذرگاه ها یا پوسترهای کوچک تبلیغاتی و نصب آن در مکان های عمومی شکل می گرفت. اما تبلیغات آنلاین شکل گسترده تر و متنوع تری از تبلیغات بود که پس از رشد تکنولوژی های تبلیغاتی و البته رشد و نیاز شرکت های کوچک و بزرگ بخش عمده ای از سرمایه گذاری ها را به خود اختصاص داده است.

یکی از اهداف اصلی تبلیغات، ایجاد ارتباطات گوناگون و رسانه ای است. در گذشته با استفاده از تبلیغات محیطی به دنبال ایجاد ارتباط بین شرکت ها یا فرستنده ها با مصرف کنندگان نهایی بودیم و امروزه با استفاده از تبلیغات آنلاین و استراتژی های متنوع در پی برقراری رابطه ای منسجم و قدرتمند میان فروشنده و خریدار هستیم.

تبلیغ چیست؟

یک تعریف ایده آل برای تبلیغ می تواند این باشد که تبلیغ نوعی بازاریابی برای فروختن یک محصول است. در واقع این تبلیغ است که موجب برقراری ارتباط یک کسب و کار با مشتریان و به فروش رساندن محصولات، خدمات و حتی ایده ها می شود.

تبلیغات در گذشته به صورت محیطی مانند چاپ بنرهای تبلیغاتی و یا تراکت های کاغذی انجام می شد. اما این روزها با توسعه تکنولوژی و اینترنتی شدن اکثر کسب و کارها، تبلیغات هم دیجیتالی شده و از حالت سنتی و محیطی دور شده اند.

حتی شرکت هایی وجود دارند که می توان کار تبلیغات دیجیتال را به آنها سپرد. البته برای صرفه جویی در هزینه ها، خود کسب و کارها هم می توانند تبلیغات دیجیتالی را انجام دهند.

تبلیغات اینترنتی و محیطی

تبلیغات اینترنتی و محیطی

تعریف تبلیغ محیطی

به تمام راه های ارتباطی با مشتریان که از طریق اینترنت انجام نشود را تبلیغات محیطی می گویند. بنابراین برای تبلیغ محیطی از روش های غیر آنلاین برای معرفی محصولات استفاده می شود. مانند تبلیغات رادیویی و تلویزیونی، بیلبوردها و تابلوها.

اگرچه این روزها تبلیغات آفلاین رونق کمتری دارد، اما بسیاری از کمپانی های کوچک و بزرگ در دنیا هنوز هم از تبلیغات محیطی استفاده می کنند.

تعریف تبلیغ اینترنتی

به تمام راه های ارتباطی با مشتریان که فقط از طریق اینترنت امکان پذیر است را تبلیغات آنلاین می گویند. در این روش تبلیغات محصول را در فضای مجازی به اشتراک می گذارند و مشتریان از این طریق می توانند محصولات را مشاهده کنند.

برای این تبلیغات می توان از شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام و یا تبلیغات کلیکی در سایت های پر بازدید و ایمیل مارکتینگ استفاده کرد.

هدف از تبلیغ چیست؟

همه صاحبان کسب و کار از انجام تبلیغ اهداف مختلفی را جستجو می کنند. در ادامه به بررسی هدف تبلیغ توسط صاحبان کسب و کار می پردازیم.

    1. معرفی محصول

اصلی ترین وظیفه ای که تبلیغ دارد این است که محصول یا خدمات مربوطه را به طور واضح و شفاف به مشتری معرفی کند.

در گذشته برای معرفی محصول به مشتری از روش های سنتی و تبلیغات محیطی استفاده می کردند. مثلاً تصاویر مربوط به محصول را بر روی یک بنر بزرگ چاپ و بر روی بیلبوردهای بزرگ در محل های پر رفت و آمد نصب می کردند.

    1. ارائه اطلاعات محصول

زمانی که برای یک محصول، برند و یا خدمات و … تبلیغات انجام می شود، باید اطلاعات مفید و کاملی درباره آنها به مخاطب ارائه شود. وقتی که تبلیغات محصول با اطلاعات کافی درباره محصول انجام می شود برای مخاطبان جذاب واقع شده و از این طریق می توانید مشتریان بیشتری به دست آورید.

    1. ترغیب به خرید

پس از معرفی و شناسایی محصولات و دادن اطلاعات کافی درباره محصولات به مخاطبین، حال باید سعی کنید تا با استفاده از تبلیغات مشتری را به خرید کردن و استفاده از خدماتتان متقاعد کنید.

در واقع مهم­ترین هدف از تبلیغ این است که بتوانید محصولات خود را به فروش برسانید. بنابراین در دو بخش اول باید بسیار قوی عمل کرده تا بتوانید مشتریان بسیاری به دست آورید.

تبلیغات دلیلی برای برند سازی

تحولاتی که پس از انقلاب صنعتی اروپا اتفاق افتاد باعث شد تا تغییرات بسیاری در آن دوره در زندگی انسانها به وجود بیاید. یکی از تغییراتی که در این دوره رخ داد تولید انبوه محصولات بود.

از آنجا که در این دوره ماشین آلات با سرعت بسیاری پیشرفت کردند بنابراین تولید محصولات در تعداد بسیار زیاد صورت می گرفت و به این ترتیب از مقدار نیاز آن منطقه بیشتر می شد.

در این زمان صنعت حمل و نقل جاده ای و ریلی نیز توسعه یافته و به این ترتیب محصولات به مناطق مختلف کشور به آسانی توزیع می شد.

با توجه به تولید محصولات به صورت انبوه، تولید کنندگان محصولات تصمیم گرفتند تا برای محصولات خود یک نام تجاری انتخاب کنند و به این ترتیب محصولات خود را از سایر محصولات مشابه متمایز کنند. به این ترتیب برند یا مارک تجاری به وجود آمد.

با بوجود آمدن کالاهای مشابه با برندهای متفاوت، مردم نیاز داشتند تا با شناخت دقیق از هر محصول آن را خریداری کنند. به این ترتیب اهمیت تبلیغات روز به روز بیشتر شد به طوری که هر برند برای معرفی محصولات خود و ترغیب مشتری به خرید از تبلیغات مختلف استفاده می کرد.

تبلیغات در انواع متفاوت اعم از تبلیغات در رسانه های مختلف مانند روزنامه ها، کاتالوگ ها، بنرهای تبلیغاتی و … در حوزه تبلیغات محیطی و دیجیتالی به مردم ارائه و آنها را به خرید تشویق می کرد.

در تمام سالهای گذشته تا به امروز همواره از سه آیتم معرفی محصول، اطلاعات محصول و ترغیب به خرید، به عنوان ارکان اصلی تبلیغات استفاده می شود.

انواع تبلیغات

 

مقایسه تبلیغات محیطی و آنلاین

    • جذب مخاطب و بازدهی

تبلیغات محیطی نیاز به تکنیک خاصی ندارند. اما در صورتی که با آگاهی کامل انجام شوند، بازده مناسبی را به همراه دارند. رادیو، تلویزیون و بیلبوردها پربازده ترین نوع تبلیغات هستند.

اما در تبلیغات آنلاین روش های بسیاری وجود دارد که می توان از آن برای جذب مخاطب استفاده کرد. مانند تبلیغات کلیکی در سایت های پربازدید. البته در بعضی از روش های آنلاین تایم زمان تبلیغ کمتر از تبلیغات محیطی است.

    • تأثیرگذاری

در روش تبلیغ محیطی تأثیرگذاری کمپین های تبلیغاتی در دراز مدت مشخص می شود. در این روش آمار بازدید کنندگان و رضایت مشتری از محصولات و خدمات مشخص نیست.

اما در تبلیغات اینترنتی تأثیرگذاری کمپین ها به صورت لحظه ای گزارش می شود و تعداد بازدیدکنندگان قابل مشاهده است.

    • دسترسی مخاطبان

تبلیغات سنتی معمولاً یک منطقه محدود را پوشش می دهند و از این رو دسترسی مخاطبان به این نوع تبلیغات محدود است.

اما به دلیل وسعت فضای اینترنت دسترسی مخاطبین به تبلیغات اینترنتی بسیار زیاد است. به وسیله تبلیغات اینترنتی شما می توانید محصولات و خدمات خود را حتی به سراسر دنیا نیز معرفی کنید.

    • تغییر در طراحی تبلیغات

تبلیغات سنتی یا محیطی در یک چارچوب خاص و بر اساس معیارهای خاص طراحی و اجرا می شوند. بنابراین تغییر در این نوع تبلیغات به راحتی امکان پذیر نیست و حتی بسیار هزینه بر است.

اما در روش تبلیغات مدرن یا تبلیغات دیجیتالی اجرای تغییر در طراحی تبلیغات به سهولت امکان پذیر است و نیاز به صرف هزینه آنچنانی ندارد.

    • نمایش تبلیغات به همه

در روش محیطی تبلیغات برای عموم به نمایش گذاشته می شود و نمی توان فهمید که آیا کسانی که مشتری محصول هستند این تبلیغ را دیده اند یا خیر.

اما در روش اینترنتی این امکان وجود دارد که تبلیغ را برای افراد خاصی که مشتری محصول هستند به نمایش گذاشت.

نتیجه گیری

اینکه از کدام یک از تبلیغات محیطی و یا اینترنتی استفاده کنید به عوامل بسیاری بستگی دارد. مثلاً شاید در بعضی مواقع و در برخی مکان ها نیاز داشته باشید تا در کمترین زمان با کمترین هزینه پیام تبلیغاتی خود را به تعداد محدودی از افراد انتقال دهید.

قطعاً در این شرایط نمی توانید از تبلیغات محیطی استفاده کنید.

چرا که هم زمان بر می باشد و هم برای اجرای آن متحمل هزینه می شوید. بنابراین می توانید از انواع مختلف تبلیغات آنلاین استفاده کنید.

طراحی سایت