ایده ها ⋆ طراحی سایت رسین وب

قیمت طراحی سایت,قیمت سئو سایت,سئو سایت در تهران,طراحی سایت در تهران,طراحی سایت در کرج,طراحی سایت فروشگاهی,طراحی سایت شرکتی.

رسین وب|برند معتبر سئو و طراحی سایت|خوش آمدید

مشاوره تلفنیدانلود کاتالوگ
طراحی سایت در کرج,سئو سایت در کرج
سئوی وبسایت

سئو seo چیست ؟ سئو سایت یا بهینه سازی سایت برای کمک به رویت وب سایت ها در نتایج جستجو با هدف بهینه سازی موتور جستجو ایجاد شده است.

طراحی سایت در کرج,سئو سایت در کرج
تولید محتوا

تولید محتوا چیست؟ راهکارهای مناسب و سریع در تمامی زمینه های کسب و کار به بیش از 7 زبان زنده دنیا تولید و ترجمه میگردد.

طراحی سایت در کرج,سئو سایت در کرج
طراحی وبسایت

طراحی وب سایت در کرج و تهران;طراحی وب سایت اختصاصی با وردپرس کد نویسی و آماده با مشاوره تلفنی رایگان 09380493120

ارتباط در واتساپ

برقراری تماس تلفنی برای مشاوره و سفارش کار 09380493120

ایده ها

طراحی سایت

طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت شرکتی

طراحی سایت در کرج

طراحی سایت در تهران

ایده ها چگونه بوجود می آیند؟

ایده عبارت است از یک مفهوم و یا یک اثر ذهنی جدید. ایده ممکن به صورت فردی یا گروهی ارائه گردد. تفکری که مربوط به خدمات و محصولات موجود باشد ایده بشمار نمی آید، بلکه ایده یا طرح نو باید باعث ایجاد تغییر در محصول و خدمات گردد و یا محصول جدیدی را ایجاد کند.

ایده فردی

ایده ای است که توسط یک شخص ایده پرداز و خلاق ارائه میگردد و دسترسی به محتوای آن برای سایر افراد به جز داوران جشنواره امکان پذیر نیست.

ایده گروهی

ایده است که توسط یک شخص ایده پرداز به عنوان سر گروه به همراه سایر اعضای گروه به طور مشخص ارائه می شود. مالکیت معنوی ایده گروهی برای تمام اعضای گروه به صورت یکسان می باشد.

ایده گروهی نامشخص

ایده ای است که توسط یک شخص ایده پرداز به عنوان سرگروه به همراه ایده پردازان دیگر به صورت ناشناس جهت تکمیل و پختگی بیشتر ایده و همچنین استفاده از حداکثر قدرت و توان فکری و خلاقیت ایده پردازان، ارائه می گردد.

معیارهای یک ایده خلاق عبارتند از:

• سادگی (simple)

• درایت و زیرکی (smart)

• قابلیت ترسیم و ارائه crafted-well))

• آشنا و ملموس بودن (familiar)

• قابلیت استفاده در زمینه های مختلف (shareable)

• اصیل و جدید بودن (original)

• رسا و قوی بودن (resonant)

• قابلیت تغییر و انعطاف پذیری (flexible)

• چالش پذیری و ایجاد حس رقابت (challenging)

در صورتی که ایده ای تمام و یا اکثر معیارهای فوق را دارا باشد، یک امتیاز ویژه محسوب می گردد.

شاخص های کارایی ایده:

• در عین بزرگی ساده باشد

• حمایت از استراتژی های کسب و کار

• به طور مشخص و آشکاری، جدید و متمایز باشد

• قابلیت اثبات داشته باشد

• به سهولت و با سرعت خوبی قابل اجرا باشد

• با اولویت های فناوری در کشور هم راستا باشد

• از سود دهی خوبی برخوردار باشد

ایده ها چگونه بوجود می آیند؟

ایده یا ایده استارتاپ راهکاری است که برای رفع یک مشکل و یا یک نیاز ارائه می دهیم. اگر به افراد ایده پرداز و خلاق دقت کنیم متوجه میشویم که همه آنها در یک ویژگی مشترک هستند و آن نیاز سنجی و همچنین نکته سنجی دقیق افراد جامعه و تلاش درجهت رفع نیازها می باشد.

به عبارت دیگر دغدغه آنها شناخت نیازها و کمک به رفع آنهاست. آنها در صدد هستند تا با ایجاد طرح نو و ارائه ایده های کارساز، برای افراد دیگر آسایش و راحتی به ارمغان آورند. تمام ایده ها از طرح اولیه اختراع چرخ و یا ایده دستگاه چاپ و همچنین ایده ایجاد آیفون که جهت استفاده از یک دستگاه به جای چند دستگاه که مثلا بتوان با آن هم موسیقی گوش داد و هم عکس گرفت و هم فایل های پی دی اف و کتاب خواند، برای ایجاد راحتی و آسایش بیشتر انسانها بوجود آمده اند. در اینجا به این نکته میرسیم که نیازی که برطرف می شود مربوط به چه کسی است؟ درست است، این نیاز مربوط به همه افراد جامعه میباشد که در واقع همان مشتریان واقعی ما هستند.

دلیل اصلی ایده چیست؟

طبق بررسی پیدایش ، ایده پردازان با توجه به نیاز و خواسته مشتریان، طرحی جدید و جذاب ارائه می دهند. هر کارآفرین و کسب و کاری که بتواند بهتر و سریع تر نیاز و خواسته مشتری را ببیند و با ارائه طرح و ایده خود در صدد رفع آن برآید، موفق تر خواهد بود و برای جذب سرمایه گذاری نیز عملکرد بهتری خواهد داشت.

برای اینکه بتوانیم یک طرح و ایده خوب و کاربردی ارائه دهیم، باید بتوانیم خود را جای مشتری قرار دهیم و ارتباط تنگانگ و نزدیکی با مشتریان داشته باشیم، این کار باعث می شود ما در خلق ایده و استارت آپ خود بسیار موفق باشیم.

به عنوان نمونه برای اینگونه طرح ها و ایده های جدید می توانیم به ایجاد سایتهای دیجی کالا، نت برگ و تخفیفان، اسنپ، دیوار و بسیاری از کسب و کارهای نوپای دیگر اشاره کنیم که به سرعت از طرف مردم مورد قبول واقع شده و رشد کرده اند. به غیر از جذابیت یک ایده و استارتاپ نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنیم این است که ایده باید توسط تیم با تجربه و شتابدهنده های مناسب اجرا گردد چراکه اگر تمامی نکات و نواقص در نظر گرفته نشود، آن طرح و ایده کم کم به فراموشی سپرده می شود.

 فرق ایده با تخیل

اساسی ترین تفاوت این دو در این است که در تخیل شما برای ذهن خود محدودیت نمیگذارید و به صورت آزادانه تصور می کنید اما در برخی تخیل ها، ما همزمان که در حال فکر و تصور کردن هستیم، شرایط فعلی، محدودیت ها و … را نیز در نظر می گیریم. به کلامی ساده تر، ایده نیز نوعی تخیل است اما از نوع هدفمند و دارای جزییات بیشتر.

از کجا بفهمیم یک ایده خوب قابلیت عملی شدن را دارد؟

برای اینکه بفهمیم ایده ما قابل اجرا شدن است یا خیر باید به برخی سوال ها پاسخ دهیم، سوال های زیر چند نمونه از این سوالا ها هستند؛

۱. آیا این ایده نیازی را از جامعه برطرف می کند؟

۲. این ایده کدام نیاز های اساسی جامعه را برطرف خواهد کرد؟

۳. آیا نمونه مشابه ای از این ایده وجود دارد؟

۴. با عملی شدن این ایده، در کدام حوزه رقابت خواهیم کرد؟

۵. چه چیزی ایده ما را با سایر رقبا متمایز می کند؟

۶. آیا شور و اشتیاق کافی برای عملی شدن این ایده را داریم؟

۷. آیا به اندازه کافی ریسک پذیر هستید؟

۸. آیا ظرفیت شنیدن انتقادات و پیشنهادات را دارید؟

۹. چگونه این ایده برای شما پول می آورد؟

و…

طرح ایده

ایده، یک نوع نوآوری یا سبک جدیدی از نحوه مصرف یا اجرای یک خدمت یا فعالیت می‌باشد که با خود سهولت در انجام کارهای مربوطه را دارد.

طرح یک ایده، با توجه به ماهیت ذهنی آن، می‌تواند فارغ از هر گونه قید و بندی صورت پذیرد.

اما برای عملی کردن آن، باید به بسیاری از این محدودیت‌ها مثل قوانینی فیزیکی، حقوقی و … توجه کرد.

طرح ایده‌های نو، رابطه مستقیمی با خیال پردازی و خلاقیت دارد.

این مطلب از کتاب داستان رابرت مک کی ترجمه محمد گذر آبادی چنین است که عناصر در داستان شامل واژه‌شناسی، ساختار، حادثه، صحنه، لحظه، سکانس، پرده، داستان، مثلث داستان، شاه پیرنگ، خرده پیرنگ، ضد پیرنگ، تفاوت‌های صوری در درون مثلث داستان، پایانه‌های بسته در برابر پایانه‌های باز، کشمکش بیرونی در برابر کشمکش درونی، قهرمان منفرد در برابر تعدد قهرمان منفعل، زبان خطی در برابر غیر خطی، علیت در برابر تصادف، واقعیت پایدار در برابر واقعیت نا پایدار، تغییر دربرابر ایستائی، سیاست طرحی داستان، و بالأخره نویسنده باید بر فرم کلاسیک تسلط داشته باشد و به چیزی که می‌نویسد ایمان داشته باشد و این کلید حل معمای طرح یا ایده می‌باشد.

طراحی سایت